Forner na interzum 2025: wyjątkowe kolory płyt meblowych
Pośród odwiedzających niosła się fama: Jeśli szukasz oryginalnych, wyróżniających się, nieoczywistych, szalonych kolorów płyt meblowych to oczywiste, że powinieneś odwiedzić stoisko Forner. Tym jednym zdaniem możemy podsumować nasz udział w targach interzum 2025, dodając tylko, że w Kolonii na targach komponentów dla meblarstwa swoje światowe premiery miało 9 kolorów kolekcji Velvet Ultra Matt®, 16 kolorów kolekcji Onyx i 3 kolory kolekcji Akryl SR.

Jeśli nie było Cię na Interzum 2025 – jest czego żałować. Bo niektórych wydarzeń po prostu trzeba doświadczyć. Nie wszystko można zobaczyć online, nie wszystko da się streścić we wpisie w social mediach, w taki sposób, by w pełni oddać skalę. Ale mimo to spróbujmy podsumować udział Forner w targach. Jest tekst, są zdjęcia, jest i wideo. Zapraszamy do lektury.
Ogród rozkoszy ziemskich Forner: spacer w sensualnym labiryncie
Front stoiska Forner na targach interzum 2025 stanowił monumentalny smartwall w kształcie złotego węża – hipnotyzujący, niemal teatralny, zapraszający do wnętrza, w którym zmysły dotyku i wzroku były rozpieszczane. Wizyta w fornerowym ogrodzie rozkoszy ziemskich na interzum 2025 była niczym spacer w sensualnym labiryncie. Labiryncie, który wykonano z płyt meblowych produkowanych przez Forner: Velvet Ultra Matt®, Onyx, Pearl oraz Akryl SR i Akryl SR Mat.
Główną rolę odgrywał kolor. Forner zaprezentował 28 premierowych barw: 9 z kolekcji płyty meblowych Velvet Ultra Matt®, 3 z kolekcji Akryl SR i całą nową kolekcję płyt meblowych z przeznaczeniem również na powierzchnie poziome – Onyx, na którą składa się 16 kolorów.
– Kolory? Ochra, kurkuma, pastelowe niuanse, głębokie czernie, złamane beże, zielenie momentami tak dzikie, że mogłyby rosnąć tylko w amazońskiej dżungli. Kolorami i jakością powierzchni zachwycali się zarówno Włosi czy Portugalczycy, ale także klienci z Afryki czy Ameryki Południowej – mówi Włodzimierz Włoch, opiekun marki Forner.
Pośród odwiedzających targi interzum niosła się fama: Jeśli szukasz oryginalnych, wyróżniających się, nieoczywistych, szalonych kolorów płyt meblowych to oczywiste, że powinieneś odwiedzić stoisko Forner. Stwierdzenia takie, jak: „Tego nie ma nikt inny” czy pytania: „Czy to jeszcze płyta meblowa, czy już obiekt sztuki użytkowej?” mile łechtały nasze ego.
– Mogę z pełną odpowiedzialnością stwierdzić, że abstrahując od wizualnych atrybutów naszego stoiska, Forner na interzum nie pokazał po prostu produktów. Na interzum 2025 Forner opowiedział historię o tym, że powierzchnia i kolor płyty meblowej może być nośnikiem emocji, kultury i szczypty ekstrawagancji – podsumowuje Wlodzimierz Włoch.
Forner na interzum potwierdził pozycję lidera w branży produkcji płyt meblowych
Już po raz trzeci z rzędu podczas targów interzum międzynarodowa publiczność miała okazję zapoznać się z ofertą płyt meblowych firmy Forner z Lublina. Lubelski producent płyt meblowych pojawił się po raz pierwszy ze swoją ekspozycją w Kolonii w 2019 r. i od razu zaskoczył branżę meblarską prezentując ultramatowe płyty meblowe Velvet o jedwabistej w dotyku powierzchni i pastelowej palecie barw. W poprzedniej edycji zaskoczyliśmy kolekcją płyt meblowych Pearl mieniącą się urzekającymi refleksami. Także i w tym roku Forner nie pozostawiał odwiedzających ekspozycję na interzum obojętnym, właśnie za sprawą innowacyjnej powierzchni płyt meblowych Onyx.
– Choć generalnie odwiedzających interzum było mniej w porównaniu do edycji 2023, to jesteśmy z udziału w targach bardzo zadowoleni. Odbyliśmy wiele jakościowych spotkań, pozyskaliśmy interesujące i perspektywiczne kontakty na rynkach, na których jeszcze nie jesteśmy obecni, a klienci, którzy znają nas już nieco dłużej, dostrzegali, że cały czas się rozwijamy i stawiamy na oferowanie klientom produktów z wyższej półki, na które popyt rośnie mimo trudniejszych czasów – mówi Sebastian Bartkowiak, prezes Forner.
Jak dodaje, targi w Kolonii były dla Forner nie tylko okazją do spotkań z potencjalnymi klientami, przestrzenią do rozmów i zacieśnienia współpracy z firmami, z którymi już firma kooperuje ale także do scementowania więzi z dostawcami komponentów. – Nowe perspektywiczne kontakty, pochwały w kierunku naszej ekipy, zachwyty nad ekspozycją i prezentowanymi produktami – wszystko, co być powinno, było. Czego chcieć więcej? Jestem bardzo zadowolony. Teraz czas na kolejne wydarzenia z naszym udziałem: Sicam Pordenone i Warsaw Home, do odwiedzenia których zapraszam już teraz. Na pewno zaskoczymy – uśmiecha się prezes Forner.
– Fakt, że wystawiliśmy się już trzeci raz z rzędu podkreśla naszą pozycję lider w branży, a przez to, że pojawiamy się na różnych targach zagranicznych, nasza marka stała się rozpoznawalna. Nie bez znaczenia jest dla mnie fakt, że na targach interzum nasi partnerzy, oddaleni od nas o tysiące kilometrów, np. z Chile czy ZEA, mogą spotkać się w Kolonii z nami, ale także zaprezentować nasze produkty swoim klientom – dopowiada Maksym Bartkowiak, eksport manager Forner.
Forner: polska marka z wyjątkowym DNA
– Odwiedzający targi wypowiadali się w samych superlatywach zarówno jeśli chodzi o produkty jak i sposób ich ekspozycji. Dla wielu staliśmy się synonimem firmy, która jest innowatorem w branży meblarskiej i nie boi się wprowadzać do mainstreamu nowe, oryginalne i niesztampowe kolory. To dla mnie jedna z definicji sukcesu – mówi Agnieszka Bartkowiak, wiceprezes Forner. I dodaje: – Forner to polska marka, której meblarskie DNA wyrażają dwa hasła. W zakresie oferty materiałów meblarskich: ułatwiamy tworzenie pięknych wnętrz. Jeśli chodzi o produkcję płyt meblowych: jakość od rdzenia po powierzchnię.
Jak wyjaśnia Agnieszka Bartkowiak, Forner selekcjonuje materiały w taki sposób, by w portfolio marki można było znaleźć to, co najlepszego ma do zaoferowania europejski rynek meblarski. Dzięki temu za sprawą nietuzinkowych komponentów – blatów i płyt meblowych, finalny klient ma możliwość stworzenia wnętrz, które usatysfakcjonują najbardziej wymagających klientów.
– Budując park maszynowy nie idziemy na kompromisy. Zawsze wybieramy najlepsze rozwiązania. Tak samo, jak w przypadku produkcji płyt meblowych – stosujemy najbardziej optymalne komponenty, które w rezultacie tworzą najlepsze produkty. Tylko tyle i aż tyle – dopowiada Sebastian Bartkowiak.
– Pozytywne recenzje i pochwały naszych produktów podczas targów interzum, które są mekką dla osób związanych z komponentami do produkcji mebli, upewniają, że obrana przez nas droga polegająca na oferowaniu branży nietuzinkowych materiałów, wprowadzaniu unikalnych i odważnych kolorów bez oglądania się na innych – jest tą właściwą ścieżką – podsumowuje Agnieszka Bartkowiak.
Interzum 2025: podsumowanie
60 tys. odwiedzających ze 148 krajów i ponad 1600 wystawców z 57 państw – to liczby tegorocznej edycji targów interzum . Polskę w tym roku reprezentowało 36 firm.
Przez cztery dni Kolonia stała się międzynarodową sceną dla innowacyjnych materiałów, inteligentnych komponentów i inteligentnych technologii, które ukształtują domy i miejsca pracy jutra.
– Interzum 2025 ponownie potwierdziło swoją pozycję jako kluczowe wydarzenie dla branży. Wysoka jakość odwiedzających i rozmowy prowadzone na najwyższym poziomie sprawiają, że Kolonia pozostaje najlepszym miejscem na międzynarodowe targi wnętrzarskie i meblowe – skomentował Oliver Frese, dyrektor operacyjny Koelnmesse.
interzum 2025 zgromadziło w Kolonii międzynarodowe gwiazdy wśród dostawców dla branży meblarskiej i projektowania wnętrz. Odwiedzający ze wszystkich ważnych rynków sprzedaży spotkali się, aby omówić najnowsze wydarzenia, nawiązać strategiczne partnerstwa i znaleźć praktyczne rozwiązania bieżących wyzwań. Wiodącymi krajami pod względem liczby odwiedzających były Włochy, Chiny, Hiszpania, Polska i Holandia. Międzynarodowy charakter wydarzenia był również widoczny wśród wystawców, odzwierciedlając globalne znaczenie tematów omawianych i rozwijanych w Kolonii.

Udział Forner w Międzynarodowych Targach Interzum Kolonia, 20-23 maja 2025 r., jest częścią projektu: Promocja oferty Forner poprzez udział w targach i wystawach o charakterze międzynarodowym.
Cel projektu: Celem projektu jest promocja produktów produkowanych przez Forner na rynkach międzynarodowych
Planowane efekty: Dzięki zrealizowaniu projektu:
-wzrośnie konkurencyjność Forner poprzez promowanie: płyt meblowych VELVET Ultra matt oraz płyt meblowych MDF oraz wiórowych oklejonych obustronnie laminatami/foliami wskazanymi przez klienta – w wydarzeniach o charakterze międzynarodowym wpisujących się w inteligentne specjalizacje województwa lubelskiego określone w Regionalnej Strategii Innowacji Województwa Lubelskiego do 2030 r.
-Forner pozyska nowe rynki zbytu
-Forner wejdzie na nowy rynek zagraniczny (Republika Czeska)
-Forner pozyska nowych klientów instytucjonalnych;
-wzrosną przychody/ zyski przedsiębiorstwa
Wartość projektu: 647 259,94 PLN
Wysokość wkładu Funduszy Europejskich: 250 000,00 PLN
