Forner na Warsaw Home kreuje meblarskie trendy

Już niebawem kolejna odsłona Warsaw Home. Do tej pory Forner uczestniczył w pięciu edycjach warszawskiego wydarzenia, każdego roku prezentując nowe materiały meblarskie – płyty meblowe i blaty kompaktowe. Po raz pierwszy pojawiliśmy się na WH w 2017 r. i z każdą kolejną edycją notujemy rekordy odwiedzin, które czasami kończą się nawet wyznaniami miłości😊 Zanim zaprosimy Was na tegoroczne targi Warsaw Home, wybierzmy się w powrót do przeszłości.

Warsaw Home to międzynarodowe targi wyposażenia wnętrz, które odbywają się w Ptak Warsaw Expo w Nadarzynie. Wydarzenie zostało stworzone z myślą o producentach i importerach z branży meblowo-dekoracyjnej. Celem targów jest z jednej strony stworzenie platformy biznesowej dla międzynarodowych kontraktacji, z drugiej zaś przedstawienie pasjonatom wnętrz najnowszych trendów. Forner, lubelski producent płyt meblowych o matowym i połyskowym wykończeniu oraz oficjalny dystrybutor topowych europejskich producentów płyt melaminowanych i blatów kompaktowych, znalazł w WH idealne miejsce do ekspozycji swoich produktów dla branży meblarskiej i architektury wnętrz.

Na Warsaw Home Forner przedstawia nowości w dziedzinie materiałów meblarskich

– To, co zdecydowało o naszym udziale w targach, to właśnie ich profil. Warsaw Home to miejsce w którym spotykają się architekci, projektanci wnętrz, właściciele firm, sklepy oraz klient indywidualny – mówi Sebastian Bartkowiak, prezes Forner Sp. z o.o. – Forner jest ukierunkowany na wprowadzenie na polski rynek wszelkich nowości branży meblarskiej w znaczeniu wzorniczym jak i technologicznym. Wyznaczamy nowe trendy na rynku materiałów meblarskich. Dlatego też Warsaw Home stało się dla Forner idealnym miejscem, by każdego roku prezentować nowości z naszej oferty materiałów dla meblarstwa – wyjaśnia.

– Prezentowaliśmy nasze materiały meblarskie podczas różnych wydarzeń w naszym kraju. Wystawialiśmy się na Furnice, wystawialiśmy się na 4 Design Days, ale to właśnie Warsaw Home jest wydarzeniem, które najbardziej odpowiada profilowi naszej firmy. Edycję targów, po której nastąpił rok przerwy z powodu covid, można było spokojnie nazwać mniejszą, ale wcale nie gorszą, wersją Salone del Mobile w Mediolanie. Wystawiały się największe marki, stoiska wyróżniały się wzornictwem na światowym poziomie, a odwiedzający goście byli świadomi swoich oczekiwań – dopowiada Agnieszka Bartkowiak, wiceprezes Forner.

Forner – w krainie unikalnych materiałów meblarskich / rok 2017

Przygoda Forner z Warsaw Home zaczęła się w 2017 r. Dominującym elementem ekspozycji wybudowanej niemal w całości z płyt meblarskich z oferty Forner, była płyta melaminowana Cleaf w strukturze Yosemite S013, co w połączeniu z matowymi płytami akrylowymi – wtedy nowością w naszej ofercie – pozwoliło uzyskać bardzo minimalistyczną i elegancką przestrzeń. Jej dopełnieniem były włoskie płyty meblowe Forner by Cleaf w dużych formatach oraz blaty meblowe Forner TT, które za sprawą swojej grubości – zaledwie 10mm – były absolutną nowością na polskim rynku.

Choć najpopularniejszymi dekorami, o które dopytywano, były płyty o drewnopodobnych wzorach: wspomniana już Cleaf Yosemite, ale także Cleaf Pembroke oraz Cleaf Sherwood, a także struktury „materiałowe” płyt meblowych – Cleaf Nadir, Cleaf Penelope czy Cleaf Spigato, to z bardzo ciepłym przyjęciem spotkała się również najnowsza struktura z kolekcji włoskich płyt laminowanych Forner by Cleaf – Idea FB82, świetnie imitująca szczotkowany metal.

Warto wspomnieć, że w 2017 r. zaprezentowaliśmy nasze logo po rebrandingu wzbudzając niemałą sensację zarówno minimalistyczną formą, jak i oryginalnym i niebanalnym wzornictwem. Otwarta litera F daje szerokie pole do interpretacji. My widzimy w niej zarówno pierwszą literę nazwy firmy, zarys ułożonych na stosie płyt meblowych czy innych materiałów meblarskich, ale także otwartość na nowe doświadczenia, produkty, kooperacje. Krój logo już wtedy wyprzedzał trendy jeśli chodzi o branding, co doskonale wpisuje się w filozofię firmy, która nadaje ton polskiej branży meblarskiej.

Kolejny rok – kolejne nowości na ekspozycji Forner na Warsaw Home / rok 2018

Tak, jak wspomniała Agnieszka Bartkowiak na wstępie tego tekstu, targi Warsaw Home bardzo szybko zyskały miano małego Mediolanu. Nie trzeba jeździć na targi do tego włoskiego miasta, aby obcować z aktualnymi trendami. W 2018 r. doskonałym tego przykładem było stoisko Forner, gdzie można było zobaczyć m.in. nowości w kolekcji włoskich płyt meblowych Cleaf – płyty dekoracyjne w trzech nowych strukturach powierzchni Cleaf Talco, Cleaf Concreta i Cleaf Mosaico – zaskakujących i niespotykane na polskim rynku wzorach, które odzwierciedlają najnowsze trendy w projektowaniu wnętrz.

Ale poza włoskimi specjałami w postaci dekorów odwzorowujących beton czy skórę, ekspozycja firmy Forner w hali Kitchen & Dining prezentowała nowości z kolekcji lubelskiego producenta. Były nimi w 2018 r. nowości wśród płyt akrylowych – metaliczne powierzchnie matowe, a także cienkie blaty oraz mdf barwiony w masie.

Najbardziej intensywne i największe wydarzenie targowe w historii Forner / rok 2019

2019 r. zaskoczył nas i to bardzo. Skala zainteresowania ekspozycją oraz produktami firmy przerosła nasze najśmielsze oczekiwania. Spotkania z klientami biznesowymi, architektami i projektantami oraz odbiorcami finalnymi liczyliśmy w setkach. Owszem, byliśmy przygotowani – mieliśmy większą powierzchnię ekspozycyjną niż rok wcześniej, przywieźliśmy ze sobą więcej katalogów naszych produktów i było nas więcej na stoisku niż na WH2018. Ale że już pierwszego dnia targowego ekspozycję Forner odwiedziło około trzy razy więcej osób niż miało to miejsce poprzez wszystkie dni poprzedniej edycji? To był szok!

Mogła to być m.in. zasługa tego, że podczas Warsaw Home 2019 swoją polską premierę miała kolekcja płyt meblowych Velvet Ultra Matt. 23 pastelowe, trendy kolory, które chwilę wcześniej pokazaliśmy na interzum, miały największe wzięcie. Ale na stoisko Forner na Warsaw Home przyciągały również cienkie blaty HPL Compact o grubości zaledwie 1cm z rdzeniem dopasowanym kolorystycznie do powierzchni. Zwłaszcza granit i agat zaprezentowane na bardzo długich powierzchniach – wyspie oraz stole – kierowały wzrok ku ofercie Forner liczącej wtedy już 18 kolorów.

Tradycyjnie, najczęściej dotykanymi płytami były te z włoskiej kolekcji Cleaf, które wyróżniają się głębokimi strukturami i przemyślaną stylistyką kolorystyczną obejmującą zarówno motywy drewna, jak i fantazyjne wzory. Zarówno materiałowa struktura Cleaf Alpaca oraz nowy wzór drewna – Cleaf Geta (przemianowany później na Cleaf Okobo) wzorowany na paulowni, wywarły niesamowite wrażenie na klientach.

36 nowych wzorów materiałów meblarskich od Forner – to był sztos! / rok 2021

Po pandemicznej przerwie, która miała miejsce w 2020 r. wracamy w 2021 r. Podczas targów Warsaw Home & Contract 2021 Forner zaprezentował aż 36 nowych wzorów materiałów meblarskich. Największym powodzeniem cieszyła się kolekcja metalicznych płyt meblowych: Fero. Z dużym zainteresowaniem spotkała się eko kolekcja płyt meblowych Forrest. Klienci zachwycali się także nową kolekcją blatów kompaktowych slim 12. Cały czas popularnością cieszyły się ultramatowe płyty meblowe z kolekcji Velvet oraz niezwykle bogata kolekcja włoskich płyt meblowych o różnych wzorach i strukturach.

„Jestem w raju!”, „same piękności”, „inspirujący Forner”, czy „jak zwykle sztos!” – to tylko niektóre z cytatów, jakie można było znaleźć w relacjach w mediach społecznościowych, które zamieszczali odwiedzający targi Warsaw Home 2021 po wizycie na ekspozycji Forner. Było pięknie i nie żałujemy, że zdecydowaliśmy się wystawić tuż po zniesieniu części pandemicznych restrykcji. Ilość odwiedzających, zainteresowanie ofertą pokazało, że był to doskonały krok.

Marka Forner potrafi w dobre wzory materiałów meblarskich / rok 2022

Zachwyty, cudowne recenzje, a nawet wyznania miłości – słuchając i czytając Waszych komentarzy na temat naszej ekspozycji i zaprezentowanych na niej materiałów meblarskich – płyt meblowych i blatów kompaktowych – dosłownie przechodziły nas ciarki. 2022 to był kosmos. „Przepiękne dekory płyt meblowych. Marka Forner potrafi w dobre wzory”; „Forner jak zawsze z klasą”; „Od ilości wzorów i kolorów płyt meblowych może rozboleć głowa:)”; „Forner – miłość niezmiennie intensywna” czy „Obłędna kolekcja płyt frontowych” – to Wasze wrażenia z wizyty na ekspozycji Forner podczas Warsaw Home 2022.

Podczas targów Warsaw Home & Contract 2022 Forner zaprezentował sporo nowości. Pierwszą z nich było rozszerzenie kolekcji Forrest z 12 do 43 dekorów, czyli 31 nowych wzorów płyt frontowych w tym dekorów z linii premium, które zbliżają płyty meblarskie do naturalnych materiałów jak drewno czy fornir, jak żadne inne płyty meblarskie dotąd.

Drugim zbiorem płyt meblowych, który skradł Wasze serca jest największa w Polsce kolekcja płyt meblowych włoskiego producenta – firmy Cleaf, której od 15 lat jesteśmy dystrybutorem. Na naszej ekspozycji można było obejrzeć i dotknąć nie tylko dobrze znane już dekory, ale także nowości z naszej oferty, czyli np. płytę Cleaf Riga o pięknych geometrycznych kształtach. W strefie poświęconej włoskim płytom dekoracyjnym mogliście obejrzeć także inne nowości Cleafa – te które kilka miesięcy temu miały swoją premierę podczas targów Salone del Mobile Milano i które Cleaf prezentował podczas trwających równolegle do targów Warsaw Home, targów Sicam w Pordenone. Nie trzeba było więc fatygować się do Włoch, aby zobaczyć, co włoski producent płyt meblowych ma nowego do zaproponowania, ponieważ nowości i najlepsze wzory płyt frontowych Cleaf można było podziwiać na ekspozycji Forner.

Zaznaczmy, że na targach Warsaw Home swoją premierę miała także odświeżona kolekcja metalicznych płyt meblowych Fero, która w całości składa się z sześciu dekorów o wzorze szczotkowanego metalu i która spotkała się z bardzo pozytywnym odbiorem. Ponadto po raz pierwszy zaprezentowaliśmy nowy kolor w kolekcji ultramatowych płyt meblowych Velvet – oliwka ultramatt, a także dwa dekory płyt meblowych o wzorze marmuru.

Forner Team: nie ma rzeczy niemożliwych🙂

Piąta edycja Warsaw Home, w której wzięliśmy udział, była dla nas najbardziej intensywnym i największym wydarzeniem targowym, w którym Forner uczestniczył w swej blisko 15-letniej historii. Ale podczas każdej edycji, targi były dla nas doskonałą okazją do inspirujących rozmów oraz nawiązania nowych kontaktów. Za sprawą udziału w Warsaw Home nasze unikatowe na polskim rynku materiały płytowe są jeszcze bliżej projektantów i architektów, a warto też zaznaczyć, że każdego roku rośliśmy jeśli chodzi o wielkość ekspozycji, o ilość prezentowanych produktów, ale także o zespół, który pracował przed, w trakcie i po targach, aby Wasze doświadczenia z produktami Forner były jak najlepsze.

Każdy z pracowników Forner każdego roku dokłada swoją cegiełkę do finalnego sukcesu targowego. Stoisko wykonujemy bowiem niemal w 100 proc. z własnych materiałów meblarskich i własnymi siłami. Najlepsza obsługa targowa, to wiadomo – nasi handlowcy i pracownicy biura. Ale sukces, o którym mamy przyjemność mówić po każdej edycji targów Warsaw Home nie jest możliwy bez ciężkiej pracy wykonanej przez pracowników magazynu, produkcji, logistyki, działku kontroli jakości i biura.

powrót
Fundusze Europejskie Fundusze Europejskie
powrót